Profil absolventa

Profil absolventa a jeho uplatnění

Absolventi nachÆzejí uplatnění jako řídící pracovníci v hotelích, restauracích, na recepci hotelů, jako samostatní podnikatelØ, pracovníci ve školním a zÆvodním stravovÆní, v ubytovacích, lÆzeňských a rekreačních zařízeních, v cestovních kancelÆřích. Po úspěšnØm absolvovÆní studia na naší škole mají žÆci možnost uchÆzet se o přijetí ke studiu na vyšší odbornØ nebo na vysokØ škole, a takØ na jazykových školÆch. 1) ObecnÆ úvodní čÆst K charakteristickým schopnostem a vlastnostem absolventa patří vztah k oboru a k prÆci, poctivost, svědomitost a odpovědnost, pØče o estetický zevnějšek, estetickØ prostředí, rozvinutý vkus, kultivovanØ vyjadřovÆní, přívětivost, ochota a ohleduplnost k hostům a ke spolupracovníkům, vysokÆ společenskÆ úroveň jednÆní a vystupovÆní, schopnost motivovat a řídit kolektiv, schopnost rozhodovat, improvizovat v nepředvídaných situacích a přijímat rizika z toho vyplývající, podnikavost. 2) Vědomosti, dovednosti a postoje – ovlÆdÆ dovednosti potřebnØ k poznÆní a regulovÆní vlastní osobnosti a dovednosti potřebnØ pro soukromý a pracovní styk s jinými lidmi – je si vědom svých lidských prÆv a je ochoten respektovat prÆva jiných lidí. Cítí sounÆležitost se svou vlastí a odpovědnost za ni. UznÆvÆ rovnost různých etnických skupin a ras. – respektuje zÆsady humanity a je připraven pro aktivní občanský život – uvědomuje si vliv životního prostředí a vliv rozvoje vědy a techniky na život lidí a zvažuje svØ rozhodovÆní a jednÆní v zÆjmu ochrany přírody a ekologie – dodržuje platnØ jazykovØ normy, umí se výstižně a sprÆvně vyjadřovat v mateřskØm jazyce; – ovlÆdÆ dva světovØ jazyky a je schopen komunikovat v těchto jazycích ve styku se zÆkazníkem a v běžných životních situacích; – ovlÆdÆ potřebnou odbornou cizojazyčnou terminologii svØho oboru a dovede pomocí slovníku číst cizojazyčnØ odbornØ texty; – rozumí matematickým pojmům a zÆkladním vztahům mezi nimi, umí vyhledÆvat, hodnotit a třídit matematickØ informace, dokÆže užívat matematickØ poznatky a aplikovat přírodovědnØ poznatky v běžných životních situacích; – je schopen pracovat s počítačem a s běžnými uživatelskými programy v oboru; – projevuje zÆjem o kulturu;

 
- je poučen o sociÆlně patologických jevech – je poučen o předpokladech úspěšnØho vyrovnÆní se s rolí partnera a rodiče; – snaží se zvyšovat nebo udržovat svou tělesnou zdatnost a upevňovat svØ zdraví; – osvojil si podstatu tržní ekonomiky a její odbornou terminologii – pochopil principy a druhy podnikÆní; osvojil si zÆklady daňovØ politiky a tvorby cen; pochopil význam ekonomických informací a naučil se využívat jich k obchodně podnikatelskØ činnosti; ovlÆdÆ zÆklady účetnictví; – mÆ zÆkladní vědomosti o potravinÆch, nÆpojích a zpracovÆvaných surovinÆch, jejich jakosti, skladovÆní a manipulaci s nimi; – osvojil si zÆklady fyziologie lidskØho organismu jako předpoklad k pochopení zÆsad sprÆvnØ výživy; – osvojil si zÆsady osobní a provozní hygieny, zÆsady bezpečnØ prÆce a ochrany a tvorby životního prostředí; – ovlÆdÆ zÆkladní technologickØ postupy přípravy pokrmů; – ovlÆdÆ techniku a pravidla obsluhy, znÆ gastronomickÆ pravidla; – osvojil si zÆklady psychologie a pravidla společenskØho chovÆní a jejich aplikace v oboru; – osvojil si dovednost kultivovanØho písemnØho vyjadřovÆní v hotelovØ administrativě a obchodní korespondenci i na úrovni osobního společenskØho styku; – mÆ zÆkladní znalosti geografie ČeskØ republiky a domÆcího a zahraničního cestovního ruchu; – mÆ zÆkladní znalost reÆlií příslušnØ jazykovØ oblasti, zejmØna obecně geografických údajů oblastí cestovního ruchu a znalost typických znaků příslušných nÆrodních gastronomií apod.; – ovlÆdÆ zÆkladní činnosti běžně vykonÆvanØ v hotelovØm provozu, v recepci a v dalších hotelových službÆch; – osvojil si zÆkladní znalosti marketingu a zÆklady podnikovØho marketingu včetně psychologie styku s veřejností a jejich aplikace v podnikovØ praxi; – osvojil si principy prÆvního vědomí ve vztahu k oboru.